Stjertmeisa

mars 2, 2009

Fin start på «dagen derpå»

Filed under: Fugleliv,Verdal — stjertmeis @ 11:23 am

Jeg våknet i går hos en venninne etter en lystig samfunnshusfest på SoltunSpettmeis og kikket ut vinduet. For en opptur! En spettmeis hann sprang opp og ned stammen på bjørka utenfor 🙂 Spettmeiser er nesten like søte som stjertmeiser, men er egentlig ingen meis. Den er et flott syn der den løper nedover stammen. Det er bare spettmeiser som går nedover stammen med hodet først, til og med på undersiden av greinene. Som en ytterligere bonus dukket individ nr 2 opp i samme tre! Uten kikkert klarte jeg ikke å finne ut om dette var en potensiell kjæreste eller en konkurrent. Jeg forsøkte å la min iver smitte over på min venninne, som ikke er like fugleinteressert som meg. Hun tok ikke helt av, men har lovt å følge med på om de kommer tilbake.

Lørdag var også en fin feltdag med nydelig lys som forsterker ønsket om å eie fotoutstyr. Jeg kunne smykke 09 lista mi med noen nye arter: Bergand, hettemåke, kornkråke og laksand. Ingen bomber akkurat, men veldig flotte observasjoner! Det kan faktisk være problematisk å i det hele tatt komme seg på samfunnshusfest på slike dager 😉

Individet på bildet er fra Wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Spettmeis

1 kommentar »

  1. […] 5. Fin start på “dagen derpå” […]

    Tilbakeping av Godt nytt år forresten « Stjertmeisa — januar 14, 2011 @ 12:55 am | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

